Silniční výkon.

Ten, kdo nemá žádné nepřátele v přirozeném terénu, chce udávat tón i na silnici. Nová třída G okouzluje architekturou náprav s přesným vedením kol a precizním řízením a také díky tomu zřetelně zlepšeným silničním výkonem.

Trůní nad věcí.

Kdo věří, že nová třída G je ve svém živlu pouze v terénu, ten se velmi mýlí. Také na silnici je velmi rychle jasné, že terénní vozidlo nezná žádné kompromisy. Za jízdy dosahují dynamika a komfort zcela nové úrovně a přináší radost z jízdy ve sférách, na které jsou řidiči vozů třídy G již dlouho zvyklí.

Třída G sjednocuje protiklady. Zde se potkává luxus s dobrodružstvím a sjednocuje se drsnost s ochranou. V interiéru povyšují vysoce kvalitní materiály a náročný dojem hodnotného půvabu atmosféru na zcela zvláštní úroveň a zprostředkovávají pocit absolutního bezpečí. Nový systém COMAND Online podporuje řidiče dalšími funkcemi, které mu znatelně usnadní každou jízdu. Ambientní osvětlení ponoří interiér na přání do 64 volitelných světelných nálad a surround soundsystém Burmester® za příplatek hýčká cestující intenzivním zážitkem z jízdy v nejvyšší kvalitě.

Přitom je ve vozidle výrazně více místa pro všechny cestující. Sedadla s novým designem čalouněná nejjemnější kůží nappa vyvolávají pocit bezpečí a masážní funkce dostupná za příplatek zajišťuje uvolnění, v metropoli stejně jako daleko od civilizace.

Více o silničních vlastnostech

Převodovka 9G-TRONIC

S devíti převodovými stupni pro jízdu vpřed umožňuje tato automatická převodovka efektivní, pohodlnou a dynamickou jízdu na zcela nové úrovni. Nadchne ještě rychlejší změnou převodového stupně a hladším procesem řazení. Současně převodovka 9G-TRONIC přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Jedná se o celosvětově první 9stupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem točivého momentu v prémiovém segmentu. Větší převodový rozsah umožňuje snížit počet otáček. Při konstantně dobrých jízdních výkonech se tak zvýší jízdní komfort a vzniká menší hluk. Převodovka 9G-TRONIC dokáže přeskočit jednotlivé převodové stupně, a proto je možné vícenásobné řazení pro energické, rychlé zrychlení.

Třída G

Podvozek s adaptivním nastavením tlumení

Pro síly tlumičů dle potřeby má řidič díky adaptivnímu nastavení tlumení možnost volby mezi dvěma programy tlumení „Komfort“ a „Sport“. Podle jízdní situace může kromě toho ESP® nezávisle na přání řidiče zvolit tvrdou charakteristiku.

Třída G

Architektura náprav

Nová přední náprava je provedena jako dvojitá lichoběžníková náprava s nezávislým zavěšením kol a pružinovou vzpěrou a zajišťuje také při nejnáročnějších průjezdech terénem potřebnou tažnou sílu. Nové nezávislé zavěšení kol umožňuje přesné vedení kol a tím lepší kontrolu nad třídou G. Zadní náprava sestává z extrémně robustní tuhé nápravy, která nese spodní rám a karoserii. Tuhá náprava je prostřednictvím dvou spodních a dvou horních podélných ramen nápravy připojena na žebřinový rám a zajišťuje také v nejnáročnějších průjezdech terénem a v závislosti na povrchu potřebnou tažnou sílu. Díky nové architektuře náprav je výrazně zvýšen komfort jízdy jak na silnici, tak v terénu.

Třída G

Nezávislé zavěšení kol

Nezávislé zavěšení kol vpředu upřesňuje vedení kol a zlepšuje silniční výkon.

Nová přední náprava je provedena jako dvojitá lichoběžníková náprava s nezávislým zavěšením kol a pružinovou vzpěrou a zajišťuje také při nejnáročnějších průjezdech terénem potřebnou tažnou sílu. Nové nezávislé zavěšení kol umožňuje přesné vedení kol a tím lepší kontrolu nad třídou G.

Podvozek AGILITY CONTROL

Tento podvozek se selektivním pasivním systémem tlumení zajišťuje vyvážený komfort jízdy tím, že jízdní vlastnosti, účinek tlumení a stabilizace jsou optimalizovány podle vlastností vozovky.

Frekvenční selektivní funkce tlumení snižuje při malých rázech účinek tlumení a zlepšuje tak jízdní komfort a citlivost. Při větších rázech na nekvalitním povrchu vozovky je k dispozici plný účinek pasivního tlumení a vozidlo je silněji stabilizováno.

Elektronický trakční systém 4ETS

Zamezení protáčení kol, vylepšené zrychlení.

Tento automaticky pracující systém dokáže brzdnými zásahy zabránit jednostrannému protáčení poháněných kol při rozjezdu a zrychlení a také krátkodobému protáčení poháněných kol při jízdě v zatáčkách v rámci přednastavených rozsahů rychlosti.

ADAPTIVE BRAKE

Více komfortu a bezpečnosti s brzdami.

Brzdový systém zvyšuje bezpečnost a komfort jízdy. Díky základní funkci protiblokovacího systému brzd (ABS) pomáhá jednak bezpečně zvládnout kritické brzdné manévry, zároveň podporuje řidiče díky komfortním funkcím v běžných situacích, například pomocí asistenta rozjezdu do kopce.

Asistent rozjezdu do kopce zamezuje při jízdě v klesání couvání vozidla při střídání brzdového pedálu a pedálu akcelerace. Funkce „Plnění předem“ zajišťuje, že brzdová obložení jsou přiložena k brzdovým kotoučům, jakmile řidič rychle sundá nohu z pedálu akcelerace. Takto získaná časová úspora může zkrátit brzdnou dráhu.

Za mokra odstraňuje funkce „Vysoušení brzdových kotoučů“ automaticky vodní film z brzdových kotoučů a snižuje tak reakční dobu brzd. Funkce HOLD umožňuje udržovat vozidlo ve stání, aniž by bylo nutné stále sešlapovat brzdový pedál.

DYNAMIC SELECT

Komfortní, sportovní, hospodárné nebo zcela individuální jízdní chování lze vyvolat pomocí DYNAMIC SELECT otočením tlačítka. Podle zvoleného programu jsou přizpůsobeny parametry jako charakteristika řízení, pohonu včetně výfukových klapek, funkce ECO start-stop, ESP®, asistenčních systémů a podvozku.

Celkem jsou k dispozici čtyři jízdní programy: „Comfort“, „Sport“, „Individual“ a „Eco“, které může řidič zvolit pomocí otočného kolébkového přepínače na středové konzole. Kromě tří předkonfigurovaných jízdních programů může řidič pod programem „Individual“ upravit jízdní vlastnosti zcela podle svých vlastních představ.

Třída G

Více o komfortu interiéru a multimédiích

V interiéru třídy G se setkává luxus s dobrodružstvím.

Sada aktivních ortopedických sedadel

Aktivní ortopedická sedadla s funkcí jízdní dynamiky a masážní funkcí se pomocí nafukovacích vzduchových komor a také bederní opěrky starají o nejlepší možný komfort sezení a dokonalou boční oporu. Dobrou pohodu umocňuje osm masážních programů. Proto jsou doporučovány spolkem Akce pro zdravá záda (Aktion Gesunder Rücken; AGR). Masážní programy zvyšují pohodlí – podle zásad relaxační masáže horkými kameny také působením tepla.

Prvky sady aktivních ortopedických sedadel pro řidiče a spolujezdce:

  • Aktivní ortopedická sedadla vpředu s funkcí jízdní dynamiky a masážní funkcí
  • Elektricky nastavitelná bederní opěrka, kterou lze přizpůsobit díky dvěma vzduchovým komorám
  • Masážní funkce prostřednictvím 14 vzduchových komor v opěradle sedadla
  • Masážní funkce se čtyřmi vzduchovými komorami v polštáři sedáku
  • Masážní vyhřívaná pole v oblasti bederní páteře
  • Rychle reagující vyhřívání sedadel Plus a také ventilace sedadel
  • Podélné vzpěry sedadel se přizpůsobují prostřednictvím vždy jedné vzduchové komory

Třída G

Ambientní osvětlení s 64 barvami

Ambientní osvětlení promění interiér v uměleckou inscenaci. Jeho deset barevných světů podtrhuje technicky moderní atmosféru a strukturuje prostor. V dynamickém režimu se barvy dokonce střídají. Emotivní efekt: barvy podbarvují nastavení teploty.

Futuristické displeje s HD rozlišením, vybrané materiály, velkorysý pocit z prostoru – tuto výjimečnou atmosféru ve třídě G uvádí ambientní osvětlení na scénu také při nočních jízdách. Přitom nepřímé světlo LED lichotí například elegantnímu vedení linií ozdobných prvků a pokračuje ještě dále: světlo uvádí interiér na scénu jako umělecké dílo tím, že komponuje různé barvy do barevných světů.

Barevné světy lze na krátkou dobu nahradit speciálními efekty – například jedna inscenace pozdraví řidiče. Klimatizace kromě toho prostřednictvím ambientního osvětlení ukazuje, zda se nastavuje teplejší nebo studenější teplota. Stejně variabilně se přizpůsobuje jas světel LED, které lze nastavit v pěti stupních a čtyřech zónách: širokoúhlý kokpit, oblast předních sedadel, zadní část a celková zóna ztlumení. Tak využívá ambientní osvětlení pozitivního vlivu světla na pohodlí během jízdy. To činí z této výbavy hlavní část komfortního ovládání funkce ENERGIZING s jejími programy střiženými na míru.

Třída G

Automatická klimatizace THERMOTRONIC

Se třemi zónami klimatizace a třemi režimy proudění vzduchu vytváří automatická klimatizace ve vozidle individuální pohodlí. Řidič i spolujezdec mohou nezávisle na sobě regulovat teplotu a distribuci vzduchu. V zadní části lze nastavit teplotu a množství vzduchu samostatně.

THERMOTRONIC udržuje klima v každé jednotlivé zóně automaticky na požadované úrovni. To zajišťuje velké množství snímačů, které kromě vnitřní a venkovní teploty zaznamenávají také například sluneční záření. Snímač pro kvalitu vzduchu a škodlivé plyny průběžně sleduje kvalitu nasávaného venkovního vzduchu. Při zvýšených hodnotách škodlivin se systém automaticky přepne na vnitřní cirkulaci vzduchu. Kvalitu vzduchu ve vozidle navíc zlepšuje jemný prachový filtr s aktivním uhlím. Filtruje ze vzduchu prach, pevné částice a pyl a navíc snižuje množství škodlivin a zápachů. Pro účinné zamezení zamlžení oken je v kombinaci s dešťovým a světelným senzorem z teploty oken a snímače vlhkosti vypočítáno riziko zamlžení.

Třída G

Vyhřívání sedadla pro řidiče a spolujezdce

V chladných dnech se podle Vašeho přání postará vyhřívání sedadla řidiče a spolujezdce o příjemné teplo. Stisknutím tlačítka lze pro každé sedadlo individuálně volit mezi třemi různými stupni vyhřívání.

Třída G

Vyhřívání sedadel v zadní části vozidla

Ten, kdo se ve studených dnech posadí na sedadla v zadní části vozidla, si s vyhříváním sedadel během krátké doby vychutná útulné teplo podle přání. Cestující na obou vnějších zadních sedadlech mohou stisknutím tlačítka volit vždy mezi třemi stupni. Vyhřívání automaticky přepíná na nižší stupně nebo se vypne.

Třída G

Sklopná opěradla sedadel v zadní části vozidla

Opěradla v zadní části vozidla lze individuálně sklonit a zcela je sklopit v poměru 1/3 ku 2/3. Pro přepravu dlouhých předmětů je k dispozici praktický systém pro přepravu dlouhých předmětů nad loketní opěrkou v zadní části vozidla.

Třída G

Elektricky nastavitelná přední sedadla

U předních sedadel lze opěrky hlavy, podélná nastavení, výšku sedadel a také sklon opěrek nastavit elektricky. Plně elektrické nastavení sedadel poskytuje cestujícím komfort a bezpečnost.

Třída G

Automatické telefonování

Lepší příjem, více možností.

Tato výbava umožňuje připojení mobilního telefonu prostřednictvím protokolu Bluetooth® SAP (SIM Access Profile) nebo přímým provozem vložením SIM karty do integrované čtečky karet SIM. Použití venkovní antény zajišťuje nejlepší možný příjem.

Surround soundsystém Burmester®

Působivý zvuk na všech místech.

15 vysoce výkonných reproduktorů, zesilovač DSP s 10 kanály s výstupním výkonem celkem 590 W a také elektronické a akustické prvky precizně vyladěné na interiér zajišťují prvotřídní zvuk Burmester. Funkce prostorového zvuku nebo optimalizace zvuku pro přední a zadní sedadla zaručují ještě intenzivnější zážitek z poslechu.

Kromě skvělého zvuku podtrhují vysoce kvalitní kryty z nerezové oceli exkluzivní interiér. Za příplatek lze exkluzivní poslechový zážitek ještě vylepšit. Tak funkce prostorového zvuku generuje virtuální zvuk v prostoru pro maximalizaci prostorového účinku. Optimalizace nastavení do přední nebo zadní části vozidla umožňuje přizpůsobit zvuk cíleně na přední nebo zadní sedadla. Díky korekci hluku (VNC) zůstává zvuk zachován i přes hluk vozidla při jízdě, aby byl v každém okamžiku zaručen nejlepší možný zvukový zážitek – na dálnici nebo v městském provozu.

Systém COMAND Online

Systém COMAND Online nenechá v oblasti poskytování informací, navigace a komunikace téměř žádné přání nesplněné. Zobrazení probíhá ve vysokém rozlišení na media displeji o úhlopříčce 12,3 palce. Navigace s mapovými údaji na pevném disku Vás s pomocí Live Traffic Information[1], dopravních informací téměř v reálném čase rychle dovede do cíle.

Topografické zobrazení mapy ve 3D je dobře čitelné. Na přání si řidič může nechat zobrazit fotorealistická znázornění budov, rotace map ve 3D nebo satelitní snímky.

Systém COMAND Online přináší internet do vozidla: aplikace Mercedes-Benz Apps[2] – například odpovědi na dotaz k počasí, internetové rádio nebo vyhledávání zvláštních cílů lze zobrazovat i za jízdy. Přes WLAN/WiFi hotspot mohou být se svým notebookem nebo tabletem k internetu připojeni až tři cestující – bez vlastní SIM karty.

Smartphony mohou být přes Android Auto nebo Apple CarPlayTM integrovány do systému ovládání a zobrazení vozidla. Další možnosti připojení a nabízí rozhraní Media Interface pro iPod® nebo iPhone®, MP3 přehrávač nebo externí datové nosiče, dvě zdířky USB, rozhraní Bluetooth® s funkcí hands-free a audiostreamingu a otvor pro karty SDHC.

[1] Tato služba je dostupná již v mnoha evropských zemích a první tři měsíce je poskytována zdarma. Abyste mohli službu využívat po celé tři roky, kdy je poskytována zdarma, musí být Vaše vozidlo propojeno s Vaším uživatelským účtem Mercedes me. Po uplynutí tohoto období lze službu za poplatek prodloužit na portále Mercedes me. [2] Změny u aplikací Mercedes-Benz Apps jsou vyhrazeny.

Třída G

Sada pro smartphone

Pro intuitivní používání smartphonu.

Integrace smartphonu

S touto výbavou lze přes Apple CarPlay™ a Android Auto do vozidla integrovat kompatibilní smartphony s odpovídajícím operačním systémem a ovládat je např. přes hlasové ovládání. Podporovány jsou vybrané aplikace včetně navigace.

Tím je umožněno používání za jízdy. Díky spojení se smartphonem máte přístup k aktuálnímu softwaru a datům, jako je například navigace a dopravní informace, média (streamovací média a internetové rádio) a také kontaktní údaje, telefonování/FaceTime a zprávy. Aby byl řidič během jízdy méně rozptylován, bylo upuštěno od kompletního zkopírování obsahů smartphonu.

TV tuner

Celý program také na cestách.

Televize s velkým výběrem programů v excelentní kvalitě – TV tuner toto umožňuje také ve vozidle. Podporuje příjem digitálních stanic podle standardu DVB-T a DVB-T2 a také příjem kódovaných stanic díky šachtě CA pro připojení odpovídajících modulů CI+.

Širokoúhlý kokpit

Lepší informace se zážitky.

Na displeji sdruženého přístroje širokoúhlého kokpitu lze variabilně znázornit informace sdruženého přístroje. Jeho zobrazení s vysokým rozlišením, úhlopříčka displeje o velikosti 12,3 palce a tři volitelné styly zobrazení umožňují ještě lepší prožití znázorněných funkcí vozidla.

Touchpad s ovladačem

Funkce systému COMAND Online lze intuitivně ovládat pomocí touchpadu a pohybů jednoho či několika prstů (multitouch). Tato přídavná plnohodnotná možnost zadávání, jako alternativa k ovladači systému COMAND a k systému LINGUATRONIC, je integrována v opěrce centrální ovládací jednotky.

Senzorika touchpadu rozpozná kromě pohybů jednoho nebo více prstů (multitouch) také přejíždění a zvětšování/zmenšování vyvolané roztažením prstů od sebe nebo jejich stažením k sobě. Díky rozpoznávání písemných znaků může uživatel mimoto ve svém přirozeném rukopisu zadávat písmena, zvláštní znaky a číslice ve všech jazycích headunit. Tři rovněž dotyková tlačítka umístěná za dotykovou plochou umožňují přímé ovládání důležitých funkcí, jako je funkce Zpět, vstup do menu oblíbených položek a rychlý vstup do menu Audio. Při dotyku dotykové plochy nebo tlačítek obdrží uživatel haptickou zpětnou vazbu. Pro lepší orientaci jsou symboly na touchpadu za tmy osvětlené.

Třída G